Followers

Friday, January 15, 2010

antara suka dan cinta

Perbezaan antara SUKA dan CINTA….
 
1. Apabila berhadapan dengan orang yang kamu cinta, jantungmu berdegup kencang. Di hadapan orang yang kita suka, hati menjadi gembira..

2. Bersama orang yang kamu cinta, kamu rasa suasana sentiasa berbunga. Bersama orang yang kamu suka, suasana hanyalah berangin nyaman.

3. Jika melihat ke dalam mata orang yang kamu cinta, perasaanmu menjadi kaku. Apabila kamu melihat ke dalam mata orang yang kamu suka, kamu akan tersenyum.

4. Apabila kamu berhadapan dengan orang yang kamu cinta, kamu menjadi malu. Jika berhadapan dengan orang yang kamu suka, kamu cuba tunjukkan diri kamu yang sebenar.

5. Apabial berkata-kata dengan orang yang kamu cintai, lidahmu menjadi kelu. Apabila bercakap dengan orang yang kamu suka,  kamu bebas berkata apa saja.

6. Jika kamu ada perasaan cinta kepada si dia, pasti akmu malu hendak merenung matanya. Jika kamu suka kepada seseorang, kamu tidak malu merenung ke dalam matanya.

7. Apabila orang yang kamu cinta menangis, kamu akan turut menangis. Apabila orang yang kamu suka, menangis, kamu sedaya upaya cuba membuat dia gembira.

8. Apabila kamu mencintai seseorang, pasti ada perkara yang kamu rahsiakan daripadanya. Dengan orang yang kamu suka, kadang-kadang masalah peribadi juga boleh dikongsi bersama.

9. Apabila mengajak orang yang dicintai keluar makan, pasti kamu lebih cerewet memilih tempat. Bersama orang yang kamu suka, tidak kisah dimana pun janji kamu selesa dan gembira.

10. Kehilangan seseorang yang kamu cinta, pedihnya amat dalam. Pedih ditinggalkan orang yang kamu suka, sedihnya cuma sementara…

No comments:

Post a Comment